Keizer Carl Fietstocht – Het verslag!

Nadat ik enkele maanden terug Karlshauzen van de verschikkelijke Klaus Kootz bevrijd had, was ik continu in de weer geweest om van Karlshauzen een democratische keizerlijke dictatuur te maken. Na enkele maanden kon ik wel zeggen dat ik al heel wat verwezenlijkt heb en ik me terecht op de borst mag kloppen. Onder meer een parlementair snoepreisje richting Sardinië, een rogatoire commissie naar Nice en een verbroederingsaanvraagbezoek aan Monaco had ik er al opzitten.

Plots kwam onderdaan Glenn met het lumineuze idee om een soort van intocht van de Keizer in het Keizerrijk te houden. Na die maanden van hard labeur had ik dit wel verdiend en was ik direct verkocht om het idee uit te voeren. We zouden het vermommen onder de noemer “Keizer Carl Fietstocht”.

1446843440

Zondagmorgen 13 december, de regen tikte heel zachtjes tegen het raam, de vijver was een schouwspel van kleine cirkeltjes die af en aan kwamen. Met geen al te hoge verwachtingen ging ik richting Izegem, waar we zouden starten met de fietstocht. Toen ik iets voor half negen aankwam zag ik al enkele fiere onderdanen staan, en er kwamen druppelsgewijs nog enkele onderdanen opdraven. Tegen half acht waren we toch al met zo’n 25-30, waarvan er enkelen hun fiets toch mooi versierd hadden voor mij. Een mooi peloton om te starten richting Ieper waar de eerste bevoorrading gelegen was.

Onderweg pikten er nog enkele mensen in en zo konden we met de wind mee rustig richting Ieper fietsen. Als een echte keizer deed ik het meeste kopwerk en in mijn zog volgden mijn onderdanen gedwee. Ondertussen miezerde het verder en moesten we ons verwarmen met toffe babbels, leerrijke verhalen en de mooie grijze landschappen onderweg. We kwamen nog een éénzame schilder tegen uit Oostende die mijn “Intocht van Keizer Carl in het Keizerrijk” schilderde, zie hieronder zijn meesterwerk.

christ-s-entry-into-brussels-in-1889-1888

In Ieper stond het bevoorradingsteam Glenn en 2 helpers van Beschut Wonen Ieper klaar. Een tafel vol met lekkernijen van Poppies en de lokale bakkers uit Ieper en Izegem, bananen van Conhexa en poeder van BOOOM. Na een korte maar lekkere stop stapten we alweer snel op om richting Westrozebeke te fietsen. Via de lokale landwegen fietsten we nu tegenwind en voor sommigen lichtjes onderkoeld verder. Ter hoogte van Poelkapelle moesten we een 1e maal halt houden om een lekke band te vervangen. Na dit kort oponthoud kwamen we al snel aan de 2e bevoorrading, waar een gans team van de Keizerlijke familie klaarstond met terug een copieus buffet, samen met de Kerstman. Terwijl de Kerstman snoepjes uitdeelde, werden er natte handschoenen in de droogmachine gezwierd om de koude handjes terug wat warmer te maken.

Na deze 2e lekkere maaltijd, waar iedereen zijn gulle bijdrage leverde, vertrokken we terug richting Izegem. Amper 4 kilometer verder hoorden we plots een luide knal. Een bomaanslag? Een terroristische actie? Een aanslag op de Keizer? Niets van dat alles, een lekke band terug. En deze keer was hij niet te herstellen… Gelukkig was er een Chinese vrijwilligster die te voet naar huis zou wandelen met de fiets, en zo kon de ongelukkige fietser toch verder tot in Izegem. Terug op weg, maar na 1 kilometer was het terug van dat, opnieuw een lekke bad. Deze was wel te herstellen en nadat deze snel hersteld was, konden we zonder problemen richting Izegem fietsen.

Rond 12u kwamen we aan op de markt van Izegem en zat deze Keizerlijke tocht erop. De blijde intrede van de Keizer was een groot succes! Hierbij wil ik iedereen bedanken die meegefietst heeft en/of die geholpen heeft aan de bevoorradingen. Ook een dikke dank u wel aan alle bedrijven die geholpen hebben om de bevoorradingen tot een waar buffet te maken. Als laatste speciale dank aan Glenn die enorm veel geholpen heeft met het opzetten van deze Keizer Carl Fietstocht.

Met heel veel trots kan ik meedelen dat we 375€ bijeen gefietst hebben. Psylos zal dit geld heel goed kunnen gebruiken! Bedankt allemaal hiervoor. En nu op naar Kasterlee, waar we er de warmste hel ooit van gaan maken!